lördag 25 februari 2012

4 h distans

Startade dagen med att käka morgongröten framför tv:n och tjejvasan. Kul att se alla duktiga människor som åker. Efter detta var man själv taggad till att ge sig ut och jobba lite. Vi valde då givetvis cyklarna och satte fart mot Gislaved. Blandat med och motvind. Sista biten när man inte har mycket energi kvar så var det givetvis världens motvind. Här hade vi även lite bråttom för vi ville självklart hinna till fiket innan detta stängde. Det blev till att slita ordentligt. Men vad det smakade gott med ostfralla, semla och en cola efter detta. På vägen hem kom jag aldrig igång riktigt. Det var kämpigt, och jag lovar, hade vi inte haft medvind hem så hade jag ringt efter mamma. Utan att tveka. Men hem kom vi och klockan stannade på nästan 11 mil och 4 timmar. Ett bra pass med ren asfalt och en härlig sol som lyste på oss. Det negativa med dessa pass är distanskoman man hamnar i efteråt. Det blir inte mycket gjort. Därför så känner jag mig lite smått stressad. Det är ju så mycket jag måste fixa innan vi åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar