söndag 26 juni 2011

Midsommarhelgen

Denna helgen har innehållt i stort sett det mesta. Jag har shoppat, umgåtts med familjen,tränat, städat, tvättat och idag har jag även hunnit med att sitta i solen och njuta en stund. Det har varit en väldigt bra och mysig helg. Nu efter några långhelger så har man verkligen fått smak på ledigheten. Vill ha semster nu!

Idag cyklade vi med Team HC, kl 9 startade vi ifrån gymmet. Två grupper, en lite snabbare och en lite långsammare. Jag körde med den snabbare gruppen, där merparten av folket är ifrån sub 8 vilket gör att jag oftast får slita i stort sett hela rundan. Men jag är väldigt nöjd med passet idag. De första 6 milen till Herrestad fiket var riktigt jobbiga. Benen ville inte alls vara med. Men efter en kall cola och en chokladboll så kändes benen ganska bra igen och jag och Patrik bestämde oss för att följa med ett litet gäng som valde att köra över
Hillerstorp hem. Fem stycken blev vi, jag och fyra superstarka killar, men vilken superbra träning för mig :-) Det var riktigt roligt. Visst lite jobbigt men ändå kändes kroppen helt okej. Det blev ett snitt på 40 km/h hem ifrån Herrestad. Man blir bättre och starkare om man tränar med folk som är bättre och starkare, så idag är jag nöjd.

Imorrn efter jobbet ska tjejerna på kontoret ta en sightseeing på High Chaparral, vi ska titta på showen och sen äta och gå runt och mysa lite i parken. Detta gör att jag måste gå upp tidigt och springa en liten runda innan jobbet. Det har varit tillräckligt med vilodagar nu det senaste. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar