måndag 7 december 2015

Andra advent

Vilket väder vi har. Detta blåsande! Igår ville jag inte helst inte sätta min fot ute. Därför blev det ett litet kort pass på spinningcykeln. Kortare än jag tänkt då Sixten vaknade tidigare än jag hoppats på och Patrik var ute och sprang, och när han kom hem hade jag ingen lust eller ork att sätta mig på cykeln igen.
Vi åkte en sväng till Gislaved, där träffade vi tomten som tog kort med alla barn som ville. Självklart ville Sixten sitta i tomtens knä. (Det var för övrigt Patriks syster som tog korten. Fotograf Charlotte)
Idag däremot gav jag mig ut en sväng i löparskorna. Blåsigt och regnigt. Hade planer på 30 min ute och 30 min inne men när jag väl kommit ut så gick det ganska bra så jag sprang Sylvesterbanan. Efter 10,7 km och en aning blötare var jag hemma igen. Det känns alltid extra bra att komma hem efter ett sånt pass.
Sen bakade vi lussekatter.
Riktigt fula men väldigt goda!

Sixten ville självklart fika på pepparkakor idag för det gjorde ju jag och Patrik. Det är då man får "luras" lite. Nu fick han plocka egna "pepparkakor" (läs smörgåsrån) ur burken. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar