söndag 6 juli 2014

Västboloppet

Träningen den senaste veckan har väl känts sådär. Likadant kändes det idag när jag körde Västboloppet i Burseryd. Riktigt trötta ben som inte alls ville vara med. Jag var alldeles för feg på första grusvägssträckan och kom efter så jag var tvungen att jaga ikapp varje gång, vilket tog all min energi, den lilla jag hade. Efter tre varv var vi 4 stycken som körde ihop. Jag var riktigt sliten. Den ena tjejen stack iväg och det blev en liten spurt mellan oss tre som var kvar. Det var längesen jag var så trött som jag blev idag. Värmen gjorde sitt då svetten rann som en vattenkran. 
Det är tråkigt att inse att man inte är lika bra tränad som tidigare år. Jag har inte den styrkan i benen nu, då jag innan har kunnat köra upp på stora klingan medans jag idag knappt kommer upp för backarna på lättaste växlarna. Dystert. En 19:e plats blev det för mig idag. 
Hanna Laxholm från Borås CA vann, Sara Penton CK08 tvåa och Jessica Bjelkmark från Uppsala knep tredje platsen. 

Bild från Borås CA:s facebooksida. 

Imorrn börjar vår semester. Så skönt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar