onsdag 18 maj 2011

Helgen i Ystad.

Bäst att skriva lite om helgen innan nästa helg kommer. Det gör den ju så fort.

I lördags morse åkte vi ner mot Ystad, Patrik skulle köra tempo kl 13.00. Som alltid är det blåsigt i skåne men han körde på bra, höll ett snitt på 41km/h i tre mil. Efter loppet åkte vi till vandrahemmet, samma som vi bodde på förra året. Perfekt :-) Åkte senare in till Ystad för att äta lite. Massa folk, speciellt en massa raggare. Tydligen någon tillställning med en massa amerikanska bilar. Kaos i hela staden.

I söndags var det sedan dags för tävling igen. Både för mig och Patrik. 4 st varv på en bana på 17 km med en lite längre och seg backe. (+ännu mer blåst såklart) Vi var endast 4 damer som startade och vi fick köra tillsammans med Pojkar 15-16 år, damjunior, Herr sport, Veteranklasserna 30-65 år. Så det var en salig blandning i klungan, vilket såklart gjorde allt lite oroligt. Men jag tänkte att jag skulle träna på att ligga långt fram i klungan hela tiden, vilket inte alltid är så lätt. Detta är särskilt viktigt i backarna, där jag kanske inte är super stark. Men ligger man då långt fram så har man ju råd att ramla ner någon placering. Jag lyckades någorlunda bra med detta och hamnade i en andra klunga så vi var först 5 st som körde ihop och sedan blev vi bara 3 st som körde ihop ända in till mål. Detta gjorde då att jag slutade på en 2:a plats. :-) Jag känner att det är mycket att lära när man ska tävla, det gäller inte bara att vara stark..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar